Selasa, 1 September 2015

Ini alasan bodoh Ketua Penerangan Pas kenapa tak hadir BERSIH 4

Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan Tantawi menegaskan keputusan PAS untuk tidak menyertai perhimpunan Bersih 4 tidak boleh dipertikai.

Ini kerana tegasnya, PAS mahu memberi tumpuan penuh kepada kerja-kerja memantapkan parti.

"Ada faktor tertentu oleh PAS kerana kita dalam persiapan yang memerlukan tumpuan kepimpinan, seperti penganjuran kongres rakyat, himpunan 60,000 pada
lokasi tertentu," kata Nasruddin semasa sidang media selepas Majlis Munaqasha 8.0 Ucapan Dasar Presiden PAS di Juru pada Ahad.

Beliau turut mengulangi pendirian, PAS tetap menyokong agenda perjuangan yang dibawa dalam penganjuran Bersih 4.

Malah PAS tidak menghalang mana-mana ahlinya untuk turut sama di dalam perhimpunan dua hari yang dikategorikan sebagai haram di Kuala Lumpur.

"PAS juga fokus dalam menganjurkan program yang mempunyai maksud sama untuk membawa perubahan dalam negara," ujar Nasruddin.

Perhimpunan anjuran Bersih 2.0 yang berlangsung pada Sabtu dan Ahad merupakan demonstrasi pertama seumpamanya tanpa penyertaan dan komitmen PAS.

* kau bagi alasan bodoh apa ni. setakat dua hari kacau program Pas? Kalau kau dan kuncu tak nak datang, jangan bagi alasan bodoh.
Mahathir boleh datang, pemimpin Pas tak datang, bikin malu jer ...

Mungkin takut peluang untuk tidur sebantal dengan Najib tak kesampaian .. takut RM terasa ke beb ...
Kalau Mahath

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

6 respon:

Tanpa Nama berkata...

Presiden cakap dia melarang dari ikut serta dalam BERSIH 4 tapai mai pada simamat ni boleh pula cuma alasan yang diberi itu tak masuk akai,nampak dah kecelaruan kepimpinan dalam PAS sorang kata boleh sorang kata tak boleh,ulamak la katakan lebih tahu sebelum ketahui,maksum.

nick berkata...

Tidak boleh dipertikaikan? Mangkuk ni ingat rakyat dan orang melayu ni semuanya walaun2 ke? Kami rakyat ada idea dan pemikiran kami sendiri dan jika kami nampak logiknya untuk mempertikaikan akhlak dan tingkahlaku PAS dan pimpinannya maka itu adalah hak kami.

Merujuk kepada alasan kamu tentang ketidakhadiran PAS dalam BERSIH, kami mempertikaikan keperluan kamu duduk dalam PR dan kami pertikaikan keperluan kami untuk menyokong PAS lagi dimasa hadapan. Dimata rakyat, PAS telah menjadi rakan kepada UMNO dan BN bila PAS tidak mahu bersama rakyat ketika BERSIH. Fakta ini tiada siapa pun akan pertikaikan. As far as we are concerned, PAS is no longer a friend of the people and in politic, if you are not a friend then you are our enemy! We will not vote for you in the next GE cos we have AMANAH now!

Nick
Cape Tiger.

Abdul Said berkata...

Jangan jangkakan ulasan bernas dari orang yang tersedia bingai!!

Tanpa Nama berkata...

Dia ni cakap guna siku ke lutut?

Tanpa Nama berkata...

Dia ni cakap guna siku ke lutut?

Jowo berkata...

Dia ada program tapi apakah objektifnya berlawanan dengan objektif perhimpunan BERSIH 4. Kalau sama mengapa tidak bersama. Ini menunjukkan ianya berlawanan. Jadi jika BERSIH memperjuangkan keadilan, PAS adalah sebaliknya. Jangan marah kalau cina sokong Mat Sabu.