Ahad, 3 April 2016

Terbaik: Syed Saddiq basuh kaw2 Bung Moktar Radin

.. ingatlah bahawa rakyat yang mengundi anda sebagai wakil dan bila-bila masa sahaja anda boleh hilang kuasa tersebut. Jadi nasihat saya, janganlah bongkak dan sombong,” tegasnya.
Syed Saddiq

PETALING JAYA : Pendebat Terbaik Asia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mencabar Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Moktar Radin berdebat atau berdialog dengannya.

Beliau berkata, tajuk debat yang dicadangkan antaranya adalah berkenaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), SRC International atau wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Ini boleh dilakukan secara terbuka atau tertutup, itu pilihan anda. Setidak-tidaknya anda akan tahu banyak perasaaan rakyat sekarang,” katanya menerusi status di Facebooknya.
Sebelum ini, FMT melaporkan Bung mencabar Syed Saddiq supaya bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) jika merasakan dirinya remaja hebat.

Bung berkata, Syed Saddiq dialu-alukan untuk bertanding pada PRU-14 termasuk di Parlimennya untuk membuktikan pengaruh dan kehebatannya.

Mengulas lanjut, Syed Saddiq yang merupakan penuntut tahun akhir Universiti Islam Antarabangsa (UIA) berasa terkilan dengan cabaran yang dilontarkan Bung padanya kerana sering mengkritik kepimpinan Datuk Seri Najib Razak terutama melibatkan isu 1MDB dan dana RM2.6 billion.

“Jika sesiapa yang berani mempersoalkan ahli politik mesti menjalankan pilihan raya, ia membawa makna demokrasi.

“Hak demokrasi ini tidaklah berhenti apabila kita memilih wakil kita, tetapi berterusan untuk memastikan wakil tersebut terus berkhidmat and tidak tersasar jauh daripada janjinya,” katanya.

“Saya juga percaya jika kita ikut apa yang diperkatakan YB Bung Mokhtar secara prinsipnya, lebih daripada satu juta orang akan bertanding di Pekan sahaja,” sindirnya.

Syed Saddiq mahu Ahli Parlimen Kinabatangan sedar bahawa menjadi seorang ahli politik bermaksud berkhidmat kepada orang ramai, bukannya menjadi pemerintah yang tidak boleh dikritik.

“Ingatlah bahawa rakyat yang mengundi anda sebagai wakil dan bila-bila masa sahaja anda boleh hilang kuasa tersebut. Jadi nasihat saya, janganlah bongkak dan sombong,” tegasnya.

RUANG PENGIKLANAN

MAKLUMAT LANJUT KLIK SINI

WUJUDKAN SUASANA ISLAMIC RUMAH ANDA DENGAN ALUNAN AZAN, ZIKIR DAN BACAAN AYAT ALQURAN. POST LAJU + GIFT PERCUMA IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI IKLAN TEKS DI SINI

0 respon: